SPU v Nitre systematicky zhromažďuje a vyhodnocuje informácie dôležité pri implementácii vnútorného systému kvality v podobe výročných správ o výchovnovzdelávacej činnosti, správ o vede a výskume a iných priebežných monitorovacích správ. V rámci analyzovania jednotlivých činností využíva súbor ukazovateľov.
- Kľúčové indikatívne ukazovatele kvality vzdelávania [.PDF]
- Kľúčové indikatívne ukazovatele kvality definované v dlhodobom zámere SPU v Nitre na roky 2022 – 2028
Kľúčové indikatívne ukazovatele kvality vzdelávania
Cieľ ukazovateľa | Označenie ukazovateľa | Názov ukazovateľa |
Hlavným cieľom ukazovateľov je zistiť súlad ponuky a záujmu o štúdium študijných programov vysokej školy |
1.A | Počet ponúkaných študijných programov 1. 2. 3 stupeň |
1.B | Podiel neotvorených študijných programov v akademickom roku z celkovej ponuky | |
1.C | Počet ponúkaných študijných programov v inom ako slovenskom jazyku | |
1.D | Podiel neotvorených študijných programov v inom ako slovenskom jazyku v akademickom roku z ich celkovej ponuky. | |
1.E | Počet uchádzačov o štúdium v príslušnom akademickom roku. | |
1.F | Počet uchádzačov o štúdium v príslušnom akademickom roku s iným ako slovenským občianstvom. | |
1.G | Podiel zapísaných študentov zo všetkých prihlásených záujemcov o štúdium v príslušnom akademickom roku. | |
1.H | Podiel prijatých študentov z iných vysokých škôl v 2. a 3. stupni vzdelávania | |
Cieĺom je monitorovať vhodnosť metód výberu a posudzovania spôsobilosti na štúdium, na hodnotenie stavu a vývoja progresu študentov v procese vzdelávania a miery predčasného ukončenia štúdia. |
2.A | Počet študentov vysokej školy/študijného programu v jednotlivých rokoch štúdia |
2.B | Podiel študentov prvého roka štúdia, ktorí predčasne ukončili štúdium v štruktúre podľa dôvodu (vylúčenie pre neprospech, zanechanie štúdia, zmena študijného programu) | |
2.C | Miera predčasného ukončenia štúdia v ďalších rokoch štúdia. | |
2.D | Podiel zahraničných študentov z celkového počtu študentov. | |
2.E | Podiel študentov s iným ako slovenským občianstvom študujúcich v inom ako slovenskom jazyku z celkového počtu študentov. | |
2.F | Podiel študentov prekračujúcich štandardnú dĺžku štúdia. | |
2.G | Priemerná dĺžka nadštandardnej dĺžky štúdia. | |
2.H | Počet odhalených akademických podvodov, z toho počet plagiátov | |
2.I | Počet disciplinárnych konaní (vylúčenie zo štúdia, napomenutie, bez následkov a pod.). | |
2.J | Počet absolventov. | |
Cieľom je a hodnotenie stavu a vnímania vzdelávania orientovaného na študenta a podpory študentov |
3.A | Pomer počtu študentov a učiteľov. |
3.B | Počet záverečných prác vedených vedúcim záverečnej práce (priemerný a maximálny). | |
3.C | Podiel kontaktnej výučby (vrátane podpory študentov) na celkovej pracovnej kapacite učiteľov vysokej školy/študijného programu (v hodinách za týždeň). | |
3.D | Podiel vyslaných študentov na mobility do zahraničia z celkového počtu študentov | |
3.E | Priemerný počet kreditov za profilové predmety v študijnom programe. | |
3.F | Počet prijatých študentov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku | |
3.G | Rozsah podpory a služieb kariérového poradenstva (odhadované v hodinách na študenta) | |
3.H | Počet zamestnancov so zameraním na podporu študentov (študijné a kariérové poradenstvo) | |
3.I | Podiel študentov, ktorí sa zapojili do hodnotenia kvality výučby a učiteľov študijného programu z celkového počtu študentov a miera spokojnosti študentov | |
3.J | Miera spokojnosti študentov s kvalitou výučby a učiteľov. | |
3.K | Miera spokojnosť študentov so špeciálnymi potrebami. | |
3s.L | Počet podaných podnetov študentov. | |
Ukazovatele slúžia na monitorovanie štruktúry pedagogického personálu so zameraním na kvalifikáciu, vek a cirkuláciu učiteľov |
4.A | Počty všetkých učiteľov na funkčnom mieste prof., doc., odborný asistent, asistent, lektor, ostatní |
4.B | Počty samostatných výskumných pracovníkov s absolvovanou vysokou školou 2. stupňa (spolu s počtom učiteľov = počet tvorivých pracovníkov TP) | |
4.C | Počet učiteľov s vedecko-pedagogickým titulom, vedeckou hodnosťou a vedeckou kvalifikáciou (prof. doc., DrSc., VKSI., VKSIIa) | |
4.D | Podiel učiteľov s PhD. a vyššie na celkovom počte učiteľov. | |
4.E | Vek učiteľov študijného programu zabezpečujúcich profilové predmety (priemerný vek a rozpätie). | |
4.F | Podiel učiteľov absolventov inej vysokej školy. | |
4.G | Podiel učiteľov, ktorí získali PhD. (alebo ekvivalent) na inej vysokej škole ako pôsobia. | |
4.H | Podiel učiteľov praxou dlhšou ako 1 rok na zahraničnej vysokej škole alebo na výskumnej inštitúcii v zahraničí | |
4.I | Počet prijatých učiteľov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku. | |
4.J | Podiel vyslaných učiteľov na mobility do zahraničia v príslušnom akademickom roku | |
Cieľom je posúdenie tvorivých činností v súvislosti s uskutočňovaním vzdelávania v jednotlivých stupňoch a odboroch vzdelávania, alebo pri posudzovaní plnenia štandardov pre habilitačné konanie a inauguračné konanie |
5.A | Počet publikačných výstupov na prepočítaný stav učiteľov za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch štúdia a kategóriách výstupov a podľa fakúlt. Podrobne príloha 18A. |
5.B | Počet publikačných výstupov učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch uskutočňovaného štúdia a kategóriách výstupov (alebo ekvivalent napr. v umení) a podľa fakúlt. Podrobne príloha 18B. | |
5.C | Počet publikačných výstupov študentov doktorandského štúdia, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch uskutočňovaného štúdia a kategóriách výstupov (alebo ekvivalent napr. v umení) a podľa fakúlt. Podrobne príloha 18C. | |
5.D | Počet ohlasov na publikačné výstupy na prepočítaný stav učiteľov za ostatných 6 rokov. Podrobne príloha 18DE. | |
5.E | Počet ohlasov na publikačné výstupy na prepočítaný stav učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science a Scopus za ostatných 6 rokov. Podrobne príloha 18DE. | |
5.F | Počet výstupov tvorivej činnosti špičkovej medzinárodnej kvality podľa zvyklostí v odbore a podľa fakúlt (Q1 a Q2 v B). Podrobne príloha 18FG. | |
5.G | Hodnotenie úrovne tvorivej činnosti pracoviska vysokej školy. Počet výstupov tvorivej činnosti špičkovej medzinárodnej kvality podľa fakúlt (Q1 a Q2 v B). Podrobne príloha 18FG. | |
5.H | Výška získanej finančnej podpory z domácich a medzinárodných grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru a podľa fakúlt. TU Spolu za SPU v EUR, podrobne príloha 18H. | |
5.I | Počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) na školiteľa (priemerný a maximálny). | |
5.J | Počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) v prislúchajúcom odbore habilitácií a inaugurácií. Podrobne príloha 18J. | |
5.K | Počet školiteľov v odbore habilitácií a inaugurácií (fyzické osoby aj FTE). TU spolu za SPU, podrobne príloha 18K. | |
5.L | Počet schválených návrhov na udelenie titulu profesor vo vedeckej rade vysokej školy v bežnom roku. TU spolu za SPU, podobrobne príloha 18LM. | |
5.M | Počet schválených návrhov na udelenie titulu docent vo vedeckej rade v bežnom roku. TU spolu za SPU, podobrobne príloha 18LM. | |
5.N | Počet zastavených habilitačných konaní a inauguračných konaní (začatých konaní, ktoré boli vo vedeckej rade neschválené, stiahnuté uchádzačom alebo ináč zastavené) v bežnom roku. Toto nesledujeme, ale sú také prípady (Slamecka, Pokryvkova) | |
Cieľom je indikovať súlad dosiahnutého vzdelania s požiadavkami trhu práce a vnímanie výstupov vzdelávania zamestnávateľmi a súvisiace trendy |
6.A | Miera uplatniteľnosti absolventov vysokej školy/študijného programu. |
6.B | Miera spokojnosti zamestnávateľov s dosahovanými výstupmi vzdelávania študijného programu. |
Kľúčové indikatívne ukazovateľe kvality definované v dlhodobom zámere SPU v Nitre na roky 2022 - 2028
STRATEGICKÁ OBLASŤ | PODOBLASŤ | MERATEĽNÝ UKAZOVATEĽ / INDIKÁTOR |
Zabezpečenie kvality a rozvoj ľudských zdrojov | Kvalita vzdelávania | priemerný počet študentov na ponúkaných študijných programoch |
počet ponúkaných študijných programov zabezpečovaných viacerými fakultami univerzity | ||
počet uchádzačov o štúdium v príslušnom akademickom roku | ||
podiel študentov prvého roka štúdia, ktorí predčasne ukončili štúdium k príslušnému pôvodnému počtu študentov | ||
miera predčasného ukončenia štúdia v ďalších rokoch štúdia | ||
pomer počtu študentov a učiteľov | ||
podiel zapísaných študentov zo všetkých uchádzačov o štúdium | ||
Rozvoj ľudských zdrojov | počty všetkých učiteľov na funkčnom mieste profesor, docent, odborný asistent, asistent, lektor, ostatní | |
počet schválených návrhov na udelenie titulu profesor a docent vo vedeckej rade v bežnom roku | ||
podiel učiteľov s vedecko-pedagogickým titulom, vedeckou hodnosťou a vedeckou kvalifikáciou na celkovom počte učiteľov | ||
počet študentov a zamestnancov využívajúcich psychologické a kariérne poradenstvo | ||
podiel žien na celkovom počte učiteľov | ||
podiel postdoktorandov k celkovému počtu výskumných pracovníkov | ||
počet schválených návrhov na udelenie vedeckých kvalifikačných stupňov IIa a I v bežnom roku | ||
Internacionalizácia | Vzdelávanie | počet ponúkaných študijných programov v inom ako slovenskom jazyku |
počet študijných programov s medzinárodnou akreditáciou | ||
počet študijných programov zabezpečovaných v spolupráci so zahraničnými univerzitami (spoločné študijné programy) | ||
podiel zahraničných študentov z celkového počtu študentov | ||
Mobility študentov | podiel vyslaných študentov na mobility do zahraničia z celkového počtu študentov | |
počet prijatých študentov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku | ||
Mobility zamestnancov | počet prijatých učiteľov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku | |
počet vyslaných učiteľov na mobility do zahraničia v príslušnom akademickom roku | ||
počet postdoktorandov zo zahraničia v príslušnom akademickom roku | ||
Partnerstvá | počet aktívnych medzinárodných partnerských zmlúv | |
počet medzinárodných odborných a vedeckých podujatí organizovaných na fakulte | ||
Rozmanitosť a dostupnosť | Inklúzia | počet študentov so špecifickými potrebami v jednotlivých študijných odboroch |
Poradenstvo | počet poradenských aktivít na fakulte | |
Uplatniteľnosť absolventov, spoločenská úloha a pôsobenie SPU v regióne | Celoživotné vzdelávanie | počet akreditovaných kurzov celoživotného vzdelávania |
Spolupráca s praxou | počet uzatvorených zmlúv o spolupráci s praxou | |
počet projektov s praxou | ||
počet výberových prednášok realizovaných odborníkmi z praxe | ||
Uplatniteľnosť absolventov | miera uplatniteľnosti absolventov fakulty | |
Spoločenská úloha a komunitný rozvoj | počet vedeckých a odborných podujatí | |
počet ponúkaných kurzov UTV a počet absolventov UTV | ||
počet projektov financovaných od iných subjektov ako sú subjekty verejnej správy | ||
Relevantný a kvalitný výskum, vývoj a inovácie | Publikácie a ohlasy | celkový počet publikačných výstupov učiteľov |
počet publikačných výstupov učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus | ||
počet publikačných výstupov študentov doktorandského štúdia, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus | ||
celkový počet ohlasov na publikačné výstupy učiteľov | ||
počet ohlasov na publikačné výstupy učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science a Scopus | ||
počet výstupov tvorivej činnosti špičkovej medzinárodnej kvality podľa zvyklostí v odbore | ||
Projekty | počet projektov z domácich grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru | |
počet projektov z medzinárodných grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru | ||
výška získanej finančnej podpory z domácich grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru | ||
výška získanej finančnej podpory z medzinárodných grantových schém a iných súťažných zdrojov v problematike odboru | ||
Patenty | počet domácich patentov | |
počet zahraničných patentov | ||
Doktorandské štúdium | počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) na školiteľa | |
celkový počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) | ||
počet školiteľov PhD. | ||
počet výstupov študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) v kategórii A+ a A v danom študijnom odbore | ||
Efektívne financovanie a rozvoj infraštruktúry | Efektívne financovanie | hospodársky výsledok |
podiel iných ako dotačných zdrojov na príjmoch rozpočtu fakulty | ||
Infraštruktúra | výška získanej finančnej podpory na rozvoj a infraštruktúru z fondov EÚ | |
počet titulov študijnej literatúry prístupných v elektronickej podobe | ||
objem finančných prostriedkov vynaložených na modernizáciu informačných a komunikačných systémov | ||
Študentské aktivity a prístupy | počet a výška financií na zabezpečenie študentskej záujmovej, športovej, umeleckej a inej mimoškolskej činnosti | |
počet študentských organizácií a záujmových združení pôsobiacich na fakulte | ||