SPU sa prezentuje na veľtrhu Gaudeamus Nitra 2025
23.09.2025Po minulotýždňovej návšteve stredoškolákov počas roadshow Kam na VŠ v Trnave, Trenčíne a Žiline sa Slovenská poľnohospodárska univerzita tento týždeň prezentuje doma v Nitre na veľtrhu pomaturitného vzdelávania Gaudeamus Nitra 2025.
Potenciálni záujemcovia o štúdium sa v expozícii univerzity na výstavisku Agrokomplex dozvedia komplexné informácie o možnostiach štúdia a vzdelávania na SPU.
„Na veľtrh Gaudeamus sa pravidelne pripravujeme s rešpektom. Chceme sa čo najlepšie prezentovať študentom, ktorí tu možno hľadajú svoju profesionálnu budúcnosť. Máme veľa študijných programov, ktoré ich môžu zaujať,“ povedal na margo účasti SPU na veľtrhu prorektor pre vzdelávanie profesor Milan Šimko. Podčiarkol, že podujatie nám pomáha zlepšiť meno univerzity a oslovovať viac uchádzačov o štúdium. „Hoci v súčasnosti je ľahké získať si informácie na online zdrojoch, zdá sa, že pre dnešných študentov je čoraz dôležitejší osobný kontakt, keď môžu zažiť interakciu a mnohokrát sa práve podľa toho čo vidia a cítia rozhodnú pre výber školy,“ uviedol prorektor. Návštevníkom veľtrhu sa prihovoril aj v prednáškovej sále, kde predstavil SPU, fakulty, vybrané univerzitné pracoviská, ponuku aktuálnych študijných programov či pripravovaných v rámci konzorcia AgroForestry, informácie o prijímačkách a termínoch, možnosti ubytovania, kultúrneho a športového vyžitia, ako aj kariérne možnosti po ukončení štúdia.
Na 12. ročníku Gaudeamus Nitra sa od 23. do 24. septembra predstavuje 279 vzdelávacích inštitúcií. Organizátori očakávajú, že veľtrh navštívi asi 5-tisíc návštevníkov, z ktorých absolútnu väčšinu tvoria študenti a študentky stredných odborných škôl a gymnázií, stredoškolskí pedagógovia a výchovní poradcovia.
Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa veľtrhu pomaturitného vzdelávania Gaudeamus v ČR a SR Pavla Mikulu až 40 % návštevníkov hľadá na veľtrhu motiváciu, inšpiráciu a orientáciu kam pôjdu študovať. Ďalších 30 % mladých ľudí váha medzi rôznymi, minimálne troma odbormi, dokonca aj protichodnými, humanitnými či technickými. „Potrebujú komunikovať, aby si to ujasnili pre svoje kľúčové životné rozhodnutie, ktorým voľba štúdia po maturite nepochybne je. A to je veľká šanca pre univerzitu zaujať a získať potenciálnych študentov,“ skonštatoval P. Mikula.